Researches

Researches main page of Deanship of Graduate Studies                 University Researches
View By Researchers View By Titles View By Subjects
View By Publishing Year All Researches

Search by subjects :   Advanced Search

View By Subjects

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

 
Research Title Research Type Research Year
مواقف ومعتقدات معلمات وطالبات اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية تجاه استخدام التقييم التصحيحي عبر منصة البلاكبورد والتحديات التي تواجههن عبر الإنترنت
EFL TEACHERS’ AND STUDENTS’ ATTITUDES AND BELIEFS TOWARD THE USE OF ONLINE CORRECTIVE FEEDBACK AND CHALLENGES ON BLACKBOARD

Thesis 1445

Research Title Research Type Research Year
الممارسات التدريسية المؤثرة على الدافعية نحو تعلم اللغة الإنجليزية في مدارس المرحلة الثانوية في المملكة العربية السعودية
Teaching practices affecting motivation towards learning the English language in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia

Thesis 1445

Research Title Research Type Research Year
أثر استخدام الشرائح التفاعلية على تحفيز التعلم لدى طالبات متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في التعليم عن بعد
THE IMPACT OF USING INTERACTIVE SLIDES ON EFL STUDENTS’ MOTIVATED LEARNING BEHAVIOUR IN ONLINE LEARNING

Thesis 1444

Research Title Research Type Research Year
الاستقلالية وتحفيز اللغة الثانية لطالبات اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية السعوديات في التعلم عبر الإنترنت
Autonomy and L2 Motivation of Female Saudi EFL students in Online Learning

Thesis 1444

Research Title Research Type Research Year
استقصاء تصورات معلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في دمج التقييم الذاتي للطالب في تدريس الكتابة الأكاديمية بإحدى الجامعات السعودية
AN INQUIRY INTO EFL TEACHERS PERCEPTIONS OF INTEGRATING STUDENT SELF-ASSESSMENT IN TEACHING ACADEMIC WRITING AT A SAUDI UNIVERSITY

Thesis 1443

Research Title Research Type Research Year
واقع ممارسات أستاذات اللغة الإنجليزية في تطبيق استراتيجيات إدارة الفصل الاستباقية والتفاعلية وعلاقة ذلك بمدى كفاءتهن الذاتية
FEMALE SAUDI EFL TEACHERS PRACTICES OF PROACTIVE AND REACTIVE CLASSROOM MANAGEMENT STRATEGIES AND THE RELATIONSHIP TO THEIR SELF-EFFICACY

Thesis 1443

Research Title Research Type Research Year
تطبيق استراتيجية الصف المقلوب في مقرر اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة لتعزيز كفاءة الطالبات في الكتابة الخاصة بالأعمال
THE IMPLEMENTATION OF FLIPPED CLASSROOM STRATEGY IN AN ESP COURSE TO ENHANCE STUDENTS BUSINESS WRITING PROFICIENCY

Thesis 1443

Research Title Research Type Research Year
اللغة الإنجليزية للأغراض الدينية: التعرف على إحتياجات اللغة الإنجليزية لمنسوبي الرئاسة العامة لشؤون المسجد الحرام والمسجد النبوي
English for Religious Purposes: Identifying English Language Needs of the Staff of the General Presidency of the Grand Mosque and Prophet’s Mosque

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
استخدام المتن اللغوية على مهارة الكتابة الاكاديمية لدى طالبات اللغة الانجليزية كلغة اجنبية السعوديات
CORPUS APPLICATION ON SAUDI EFL LEARNERS' ACADEMIC WRITING SKILL

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
تحليل احتياجات اللغة الانجليزية للممارسين الصحيين في السياق السعودي: دراسة استكشافية في ظل جائحة كورونا
AN ANALYSIS OF THE ENGLISH LANGUAGE NEEDS OF MEDICAL PROFESSIONAL WITHIN THE SAUDI CONTEXT: AN EXPLORATORY STUDY IN LIGHT OF COVID-19 PANDEMIC

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
استخدام طريقة تدريس اللغة القائمة على المهام في الصفوف المقلوبة والعادية: دراسة تجريبية على طالبات اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في السعودية
USING TASK-BASED LANGUAGE TEACHING IN FLIPPED AND REGULAR CLASSROOM CONTEXT: AN EXPERIMENTAL STUDY ON SAUDI FEMALE EFL LEARNERS

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
التعلم بلا إشراف: استخدام المقاطع التصويرية التعليمية كأداة لتعزيز استخدام مفردات اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
UNSUPERVISED LEARNING: USING EDUCATIONAL VIDEOS AS A LEARNING TOOL TO ENHANCE EFL VOCABULARY USE

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
أثر التغذية الراجعة (التصحيحية) على دقة تعلّم قواعد اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الصف المقلوب
The Effect of Corrective Feedback on English Grammatical Accuracy in the EFL Flipped Classroom

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
معتقدات معلمات اللغة الانجليزية و ممارساتهم التربوية في ضوء متغير الجنس
Female EFL Teachers' Gender-Related Beliefs and Pedagogical Practices

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
أثر الاستراتيجيات الما وراء معرفية على الاستيعاب السماعي للسعوديات اليافعات المتعلمات للغة الإنجليزية كلغة اجنبية
The Effect of Metacognitive Strategies on Saudi Female Adolescent EFL Learners’ Listening Comprehension

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
آراء معلمي اللغة الإنجليزية لغير الناطقين بها حول مدى فاعلية التطوير المهني الإلكتروني في السعودية
EFL Teachers` Perceptions of the Effectiveness of Online Professional Development in the Saudi Context

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
تأثير الدقة على ثقة طالبات اللغة الانجليزية في التواصل اللغوي في السعودية
The Influence of Accuracy on EFL Learners’ Self-Esteem for Oral Communication in the Saudi Context

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
آراء أساتذة اللغة الإنجليزية حول تأثير الأنشطة التوجيهية على تطورهم المهني في معهد اللغة الإنجليزية بجامعة جدة
Instructors’ Perceptions of the Effectiveness of Reflective Practices on Their Professional Development at English Language Institute of University of Jeddah

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
الرضا الوظيفي والدافعية لدى مدرسات اللغة الإنجليزية السعوديات في التعليم العالي
JOB SATISFACTION AND MOTIVATION AMONGST SAUDI EFL TEACHERS IN HIGHER EDUCATION

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
" دراسة اجتماعية لغوية لظاهرة اللغة الانجليزية السعودية في نادي الكوميدي السعودي"
INVESTIGATING SAUDI ENGLISH USAGE IN SAUDI COMEDY CLUB: A SOCIO-LINGUISTICS STUDY

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
انطباعات طالبات تخصص اللغة الانجليزية عن مدى فعالية مقابلات التغذية الراجعة في تقدم ادائهم في مهارة الكتابة
THE PERCEPTION OF FEMALE SAUDI ENGLISH STUDENTS’ OF THE RELATIVE VALUE OF FEEDBACK CONFERENCING ON WRITING ACHIEVEMENT

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
استخدام اساليب التعلم التعاوني في فصول القراءة: دراسة من منظور طالبات اللغة الانجليزية السعوديات
INTEGRATING COOPERATIVE LEARNING IN READING CLASSROOMS: AN INVESTIGATION OF SAUDI EFL LEARNERS PERCEPTION

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
تأثير استخدام أنشطة المنهج التواصلي على مهارات تحدث طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيه بجامعة جدة
THE EFFECT OF USING COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING ACTIVITIES ON EFL STUDENTS SPEAKING SKILLS AT THE UNIVERSITY OF JEDDAH

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
فعالية استخدام البطاقات التعليمية الالكترونية في تعلم المفردات للطلاب الذين يتعلمون اللغة الانجليزية كلغة اجنبية
THE EFFECTIVENESS OF ELECTRONIC FLASHCARDS ON EFL STUDENTS VOCABULARY LEARNING

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
عزوف الطالبات في البيئة السعودية عن استخدام اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للتواصل
EFL STUDENTS’ UNWILLINGNESS TO COMMUNICATE IN THE SAUDI CONTEXT

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
الكفاءة اللغوية والنحوية لدى متعلمي اللغة الإنجليزية في الكتابة الورقية مقارنة بالكتابة بواسطة الحاسوب
EFL LEARNERS LEXICO-GRAMMATICAL COMPETENCE IN PAPER-BASED VS. COMPUTER-BASED WRITING

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
بين المثالية والواقعية: أراء حول دور الأساتذة في صناعة واختيار المناهج المقررة
Idealism vs. Realism: Views on Teachers’ Voices and the Chosen Curriculum

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
مرئيات المعلمون السعوديون حول إدخال التواصل الإجتماعي في تعليم اللغة الإنجليزية بمدارس نجران
SAUDI TEACHERS PERCEPTIONS TOWARD UTILIZING SOCIAL MEDIA IN EFL CLASSES AT NAJRAN S SCHOOLS

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
تأثير ألعاب الكمبيوتر على تعلم اللغة الذاتي
The Impact of Computer Games on Autonomous Language Learning

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
التعليم التفاعلي من خلال التواصل عبر منصة (الوتساب) في السياق الأكاديمي للتعليم العالي: تحليل للغة والوظيفة
‘‘Communication on WhatsApp Platform in the EFL Higher Education Academic Context: Analysis of Language and Function”

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
دراسة ديناميكية المجموعات في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للسنة التحضيرية في جامعة سعودية
Investigating Group Dynamics in Preparatory Year EFL Classes at a Saudi University

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
بحث دور تقييم الأقران في فصول المحادثة: بالتطبيق على طلبة سعوديين يتعلمون اللغة الإنكليزية كلغة أجنبية
INVESTIGATING THE ROLE OF PEER-ASSESSMENT IN SPEAKING CLASSES: EVIDENCE FROM SAUDI EFL STUDENTS

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
منظور معلمي اللغة الإنجلیزیة لأغراض خاصة في علم أصول التدریس وتحدیاتھ في جامعة سعودیة للطالبة: دلال فيصل علي الشريف
ESP Teachers’ Perception of Pedagogy and Its Challenges at a Saudi Arabian University

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
تعزيز التفكير الناقد في مهارة التحدث باللغة الانجليزية بإستخدام مقاطع الافلام و Ted Talk
PROMOTING CRITICAL THINKING IN SPEAKING VIA TED TALKS AND MOVIE CLIPS IN THE SAUDI EFL CONTEXT

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
مقارنة بين طريقتين لتدريس التهجئة في اللغة الانجليزية في أحد المدارس الثانوية بالمملكة العربية السعودية
COMPARING DIFFERENT TECHNIQUES TO TEACH SPELLING IN A SAUDI HIGH SCHOOL.

Thesis 1440

Research Title Research Type Research Year
تصوّر المعلّمين لتطبيق أسلوب التعليم المدمج في كليات التعليم المهنية
TEACHERS PERCEPTION OF IMPLEMENTING BLENDED LEARNING APPROACH IN VOCATIONAL EDUCATION COLLEGES

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
بحث أثر التعليم المتمايز على اكتساب قواعد اللغة في ضوء تصنيف إهرمان وليڤر للأنماط المعرفية
INVESTIGATING THE EFFECT OF DIFFERENTIATED INSTRUCTION IN LIGHT OF THE E&L CONSTRUCT ON GRAMMAR LEARNING

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
الفروقات بين الجنسين في وجهات النظر في استخدام مواقع الشبكات الاجتماعية لتعلم اللغة الإنجليزية داخل وخارج الفصول بين طلاب وطالبات السنة التحضيرية
GENDER DIFFERENCES IN THE PERCEPTION OF USING SOCIAL NETWORK SITES FOR LEARNING ENGLISH INSIDE AND OUTSIDE THE CLASSROOMS AMONG FOUNDATION YEAR STUDENTS

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
آراء الطلاب والأساتذة عن التعليم المستقل وتطبيقها في الفصول الدراسية لتعليم اللغه الإنجليزية
STUDENTS VOICE AND TEACHERS VOICE OF LEARNER AUTONOMY AND ITS APPLICATION IN THE SAUDI EFL CLASSROOMS

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
" تأثير استخدام المدونات الإلكترونية على مهارات الكتابة لدى طلاب اللغة الإننجليزية في جامعة الملك عبدالعزيز "
" THE EFFECT OF USING BLOGS TO ENHANCE ESL LEARNERS WRITING SKILL AT A SAUDI UNIVERSITY”

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
"دراسة تأثير برنامج الانستقرام والانجليزي السعودي المستخدم من قبل عضوات معهد اللغة الانجليزية: دراسة لغوية ثقافية "
" INVESTIGATING THE IMPACT OF INSTAGRAM AND SAUDI ENGLISH USED BY SAUDI FEMALES AT THE ENGLISH LANGUAGE INSTITUTE: A SOCIO-LINGUISTICS STUDY "

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
الاستراتيجيات الفصلية لتحفيز المتعلم في معهد اللغه الانجليزية
CLASSROOM STRATEGIES TO MOTIVATE ELI LEARNERS

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
أثر استراتيجيات المساندة المتدرجة في تعزيز مهارات القراءة والفهم لطلبة الجامعة في "السياق السعودي "
THE IMPACT OF SCAFFOLDING STRATEGIES IN ENHANCING READING COMPREHENSION SKILLS OF UNIVERSITY STUDENTS IN A SAUDI CONTEXT

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
تحري أثر تطبيق مفهوم الصف المقلوب على مهارة التحدث باللغة الإنجليزية لدى الطلبة السعوديين
EXPLORING THE APPLICATION OF FLIPPED CLASSROOMS ON EFL SAUDI STUDENTS SPEAKING SKILL

Thesis 1439

Research Title Research Type Research Year
الإنجليزية كلغة أجنبية تأثير الإيماء على التفاعل و حفظ المفردات في فصول اللغة الإنجليزية
The Effect of Gesture on EFL Classroom’s Interaction and Vocabulary Retention:

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
التعليم المتمايز: الادراك والتطبيق لدى معلمات اللغة الانجليزية لمرحلة السنة التحضيرية بالجامعة
DIFFERENTIATED INSTRUCTIONS: AWARENESS AND PRACTICES AMONG UNIVERSITY PREPARATORY YEAR EFL TEACHERS

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
عنوان الرسالة: العلاقة بين التفكير الناقد واستبقاء المفردات اللغوية الإنجليزية كلغة أجنبية في سياق بيئة تعليمية سعودية
THE RELATIONSHIP BETWEEN CRITICAL THINKING AND VOCABULARY RETENTION IN A SAUDI EFL CONTEXT

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
الايباد كوسيلة تعليمية في تعزيز التحصيل العلمي وتفاعل المتعلمين الصغار في فصول اللغة الانجليزية في المملكة العربية السعودية.
IPAD AS AN INSTRUCTIONAL TOOL IN ENHANCING YOUNG LEARNERS’ ACHIEVEMENT AND ENGAGEMENT IN EFL CLASSES IN SAUDI ARABIA.

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
تأثير منتديات الانترنت على لغتي الانجليزية لأغراض خاصة: دراسة اثنوغرافية ذاتية
HOW ONLINE FORUMS ASSISTED ME IN DEVELOPING MY EFL FOR RADIO CONTROLLED SURFACE VEHICLE HOBBY- PURPOSES: AN AUTOETHNOGRAPHIC STUDY

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
"ادراك الطالبات للقلق الذي يصاحبهم عند تحدث اللغة الانجليزية"
“STUDENTS PERCEPTIONS OF SPEAKING ANXIETY IN EFL CLASSROOMS”

Thesis 1438

Research Title Research Type Research Year
أثر معلمي اللغة الأنجليزية الناطقين بها والناطقين بغيرها على طلبة اللغة الأنجليزية كلغة أجنبية في المرحلة الجامعية في السعودية : دراسة تجريبية
THE IMPACT OF NATIVE AND NON-NATIVE ENGLISH SPEAKING TEACHERS ON UNIVERSITY SAUDI STUDENTS: AN EMPIRICAL STUDY

Thesis 1438


1  
No. of Records 51 records